Reis Vancouver - Vancouver en Bowen Island

3 juli 2023 - Bowen Island, Canada

Na een wat onrustige nacht in een bed (de eerste keer sinds ik hier ben!) ben ik met Adam en Juneau aan de wandel gegaan door de buurt en ‘achtertuin’ Ze wonen in North Vancouver, wat een luxe wijk is die tegen een berg aan ligt. Heerlijke wandeling langs eerst prachtige woningen, en vervolgens door een prachtig natuurgebied. Het voelt zo fijn om zoveel tijd samen door te brengen!

Na deze wandeling ben ik samen Ava in de auto naar de stad gereden, en ben ik erin geslaagd om leuke souvenirs te vinden! 7 jaar geleden was ik hier ook, en het was leuk om te zien wat ik nog kon herinneren. Wel heel gek om uit alle rustige omgevingen van de eerste 1,5 week ineens in de drukke stad te zijn.

Eenmaal thuis even chillen, en daarna samen eten bij The Beach House in Dundarave Park. Een visrestaurant aan de zee, met een mooi uitzicht over de baai en de zonsondergang. We hebben ons volgestopt met heerlijke oesters, garnalen, mosselen en nog veel meer heerlijke zeevruchten, onder het genot van goede gesprekken, wijn en cocktails.

De volgende ochtend hebben we gepakt en zijn we richting de veerboot naar Bowen Island gereden, waar de vriendengroep een jaar of 9 geleden is begonnen met het bouwen van een cabin. 7 jaar geleden heb ik ook geholpen met een deel van het bouwen van deze cabin, die destijds nog erg klein was en geen dak en ramen had.

Nu is de cabin voorzien van een groot terras, hottub, loft en ramen met prachtig uitzicht op. Vancouver. Wat zo bijzonder is aan deze plek, is dat je er alleen te voet kan komen, dus alles is met de hand en te voet daar gekomen. Heel bijzonder om hier weer te zijn en te zien hoe het zich de afgelopen 7 jaar verder ontwikkeld heeft.

Gelijk begonnen met klussen, uitruimen, kijken waar de muizen schade hebben aangericht en alles klaarmaken voor de rest van het bezoek.

De muizen bleken de kabel van de koelbox te hebben doorgeknaagd, dus ik ben gelijk aan de slag gegaan om dit met beperkte middelen te fiksen. En het is gelukt! Met een kleine generator hebben we de koelbox aangeslingerd zodat we de biertjes konden koelen, toch erg belangrijk :)

We hadden het erg warm gekregen en zouden gaan zwemmen in de baai, maar we wilden ook graag even langs Shawm (de eigenaar van de grond) aangezien hij ook in zijn villa van wrakhout en gevonden/gekregen materialen aanwezig was. 7 jaar geleden heb ik hem ook ontmoet, en het blijft een bijzondere en lieve man. 70 jaar oud, en zeer actief yoga beoefenaar. Hij ziet eruit als 50. Bijgepraat en toen we wilden gaan zwemmen kwamen we tot de conclusie dat we  naar boven moesten om de hottub klaar te maken.

Deze warmde veel sneller op door een nieuwe schoorsteen, en na 1,5u mocht ik het proberen.  In een hete bak met water met prachtig uitzicht.

We hebben een heerlijke avond gehad en er kwamen uiteindelijk een man of 9 langs, waarvan er 7 bleven slapen. Super gezellig, en de avond afgesloten met Adam en Andrew in de tub. Mooi deze vriendschap na al die jaren!

De volgende ochtend weer vroeg op, want er was werk aan de winkel. De hele cabin moest schoon, er moest materiaal gesleept worden van het begin van de trail en nog veel meer klussen.

Na het slepen van een aantal platen multiplex heb ik samen met Andrew de nieuwe converter van de zonnepanelen geïnstalleerd, maar jammergenoeg bleken de accu’s overleden.

Na een gezellig potje Monopoly deal zijn Adam, Ava en ik terug gegaan met de ferry richting Vancouver, en hebben we thuis een overheerlijk laatste avondmaal gemaakt en opgegeten. We waren allemaal doodop, dus op tijd naar bed!

De laatste ochtend heb ik afscheid genomen van Ben, Ava en Juneau en ben ik samen met Adam met het de camper richting 3rd Beach gereden. Vanaf hier zijn we per fiets door Stanley Park gereden, deels door Gastown en een groot gedeelte van de Seawall. Onderweg heerlijk ontbeten en aan het einde van de ronde hebben we in de zee gedipt.

Heel mooi om eindelijk eens hier te fietsen, maar het is een van de grootste touristenattracties dus het was nogal druk.

Omgekleed en samen nog genoten van een heerlijke breakfast burrito als lunch, waarna Adam mij afgezet heeft bij het Skytrain station.

En nu zit ik op het vliegveld te wachten tot ik mag boarden, en ben ik aan het verwerken wat ik allemaal heb meegemaakt de afgelopen twee weken. Heel veel waardevolle momenten, prachtige avonturen en nieuwe vriendschappen.

Ik heb heel veel zin om straks Nans en de kinderen weer te zien!

In Nederland zal ik een lading foto’s proberen te updaten, en hoop ik jullie allemaal weer snel te zien!

See ya!

1. Arendwilma:
    4 juli 2023
    Wat een verhaal en wat een avontuur.
    Geweldig.
    Fijn dat je weer veilig naar huis komt.
    We zien de foto's tegemoet.
    Tot gauw lieverd.
  2. Marja:
    9 juli 2023
    Vanavond al je verhalen gelezen en de foto's bekeken. Prachtig allemaal. De natuur is geweldig daar en je hebt er optimaal van genoten door er op zoveel verschillende manieren doorheen te reizen. En dan ook nog al die bijzondere vrienden. Als je binnenkort een keer komt lunchen, willen wij nog veel meer van je horen, want dit soort plaatjes wekt bij ons de reislust enorm op. Liefs, Marja en Henk