Reis Vancouver - Dag 5&6 aan boord

30 juni 2023 - Teakerne Arm, Canada

Het heeft even geduurd, maar ik ben weer online en heb tijd gevonden om wat te schrijven.

De laatste update was vlak voor we aankwamen bij Teakerne Arm. Adam had beloofd dat dit prachtig zou zijn, en niets bleek minder waar! We hebben vanaf Refuge Cove kunnen zeilen, wat echt prachtig was. (Foto’s volgen later) Na een stuk zeilen kwamen we aan in Teakerne Arm, waar de wind wegviel dus het laatste stuk op de motor moest. In dit deel van Desolation Sound is een prachtige waterval die zo de oceaan in valt! We wilden voor anker gaan vlakbij deze waterval, maar het anker wilde niet goed pakken. Bij poging drie bleek er iets niet goed te zijn gegaan met het anker en haalde ik alleen de lijn met de ketting omhoog. Het had niet op een betere plek kunnen gebeuren, want van alle plekken waar we de dagen daarvoor waren was dit de enige plek met een steiger (bedoeld voor kleine bijbouwen) die tot grote verbazing helemaal leeg bleek te zijn. 5 minuten later lagen we veilig, en konden we genieten van deze plek. Heerlijke hamburgers gemaakt op de barbecue aan boord, en genoten van de uitzichten. De hele baai was leeg. Ineens hoorden we een walvis, en na wat speurwerk kwam dit prachtige beest even boven met haar rugvin, en later haar staart! Wat een pracht! Eindelijk een walvis in het echt gezien!

We hebben de hele avond op de steiger muziek gemaakt, gezongen en genoten van de walvissen die steeds boven kwamen om te ademen. Aangezien het donker was heb ik niets meer kunnen zien, maar onder de heldere sterrenhemel was dit toch echt heel bijzonder.

De volgende ochtend zijn we in de packrafts gestapt en naar de waterval gepeddeld voor een overheerlijke douche. Heel bijzonder, en enorm verfrissend!  Daarna zijn we naar het meer gewandeld die de waterval voedt, en wat een pracht wederom! Kraakhelder en zo vanaf de rots het meer in springen. Prachtig!

De middag bestond uit barbecuen, zwemmen, weer naar de waterval en genieten van het prachtige weer.

In de avond zijn we naar een rots geklommen aan de andere kan van de waterval om daar van het uitzicht te genieten. Het kan niet op deze trip, het blijft maar door gaan met mooie momenten!

De volgende ochtend zijn we op tijd vertrokken om de boot over te kunnen dragen aan Bern en Nat in Lund, een uur of 4 varen.

Daar hebben we alle spullen in de auto van Nat geladen en zijn we via 2 veerboten in ongeveer 4,5 uur naar Vancouver gereden.

Aangekomen bij het huis van Adam en Ava bleek Ben ook daar te zijn. Ik had hem 17 jaar niet gezien! Hij woonde en studeerde ook in Zweden, en is destijds naar Vancouver geëmigreerd. Dus druk bijgepraat met Ben en Ava en daarna in bed gedoken!

Morgen ga ik wandelen met Adam en de hond, en in de middag naar de stad om souvenirs te scoren!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl