Reis Vancouver dag 3 en 4 (en 5) - Avontuur

23 juni 2023 - Lillooet, Canada

Wat een dagen hebben we achter de rug!

Na een heerlijke nacht in het huis zijn we vertrokken voor een dagje off-roader, en dat is gelukt! We zijn dwars door een berggebied heengereden, eigenlijk teveel om op te noemen, foto’s volgen nog :) Een paar hoogtepunten: Mooie gravel wegen waar je heerlijk overheen kunt rijden, amper mensen die je tegenkom en eigenlijk alsof je in de Drentse bossen rijdt, maar dan eindeloos! Ergens in de middle of nowhere hebben we vanuit het 4x4 Campertje van Adam een heerlijke maaltijd klaargemaakt en van genoten.

Na deze stop reden we een ander terrein in wat erg op Schotland leek, mooie bergen en wijdse uitzichten. En het begon te regenen! BRRRRRR! Ons einddoel voor de dag was Clinton, waar we hebben gegeten in de lokale pub en nadat we opgewarmd waren zijn we op zoek gegaan naar een campingspot. Moooi plekje maar echt vergeven van de Mosquitos. Dus het werd een korte avond en snel de tent in, want die muggen hadden er zin in!

De volgende ochtend spullen gepakt, genoten van de zon en op naar de Sugar Shack nabij 70Mile House voor koffie en ontbijt.

Vanaf daar zijn we de wildernis ingereden, en man man man, wat een pracht! Eindeloze natuur, prachtige en soms modderige paden, en de lol om dit samen te doen was echt een feest!

Bij een meertje zijn we gestopt voor een heerlijke duik in het meer om op te frissen.

Vervolgens zijn we doorgereden en een omweg gemaakt naar Jesmond Lookout. Dit was serieus offroad rijden, over steile klimmen met scherpe rotsen en steile afgronden. Maar wat een prachtig uitzicht bovenop!  En zelfs de camper is omhoog gekomen!

Na deze mooie stop zijn we doorgereden richting het gebied rondom Fraser River en specifiek High Bar Road. Ik zal proberen om een filmpje hier neer te zetten, want het is gewoon onbeschrijflijk mooi daar. Onwerkelijk! Op een gegeven moment waren we de camper kwijt op een steile klim, en zijn we terug gereden. Ze bleken bij een huis te staan waarvan de eigenaresse wist te melden dat er verderop een enorm rotsblok midden op de weg lag, en de camper zou er niet langs kunnen. Na een leuk gesprek met de eigenaren hebben we besloten dat het een goed idee was om op te splitsen. Wij gingen proberen om de motoren langs het rotsblok te krijgen, en de camper ging een stuk terugrijden en we zouden elkaar ergens weer ontmoeten.

Na veel geduw en getrek hebben we samen centimeter voor centimeter de motoren boven het rotsblok langs gekregen.

Eenmaal eromheen zijn we heel trots bovenop de berg gestopt voor water, en daar waren twee fietsers! Die waren ook van het uitzicht aan het genieten. Nu ben ik best een serieuze  fietser, maar ik zou hier echt voor geen goud op  een fiets stappen. Respect!

Na ongeveer 1,5 uur off-road rijden, kwam er ineens een beer de weg over, dus die kan ook van het lijstje afgestreept worden :)

Eenmaal op het asfalt hebben we de banden weer op de juiste spanning gebracht en begonnen we aan onze reis over asfalt. Met nog ongeveer 1 uur licht te gaan kwam we in Lillooet aan waar we besloten dat het tof zou zijn om het laatste daglicht mee te pakken en vanaf Lillooet naar Whistler te rijden, en daarna  door naar Vancouver. Dat was nog ongeveer 250 kilometer, dus een beste uitdaging. In Whistler was het plan om pizza te gaan eten, maar toen we door Whistler reden werd ik opgemerkt door de lokale politie. Sir, there is mud on your licenseplate. (Well, there is mud everywhere but ok.) Na een goed gesprek mochten we weer door en hebben we een paar pizza slices gehad met cola voor de rest van de reis. Adam & Andrew kwamen ook steeds dichterbij, en nabij Squamish kwam ineens de camper voorbij sjezen. Bij de eerstvolgende benzinepomp gestopt en wat kleding vanuit de camper in de motor gepakt.

Dikke knuffels gegeven en doorgereden naar Bern’s huis. De aankomst in Vancouver was prachtig. Over de verlichte Lion’s Gate brug, met uitzicht over de stad voelde het alsof we onthaald werden door de stad.  Rond half 3 waren we eindelijk op de plek van bestemming en hebben we alle spullen van de motor gehaald, de stinkende kleren uitgedaan en na een heerlijke douche in een diepe slaap  gevallen.

Vanochtend na een paar uurtjes weer opgestaan om de motor in te leveren.

Nu lekker even chillen en kletsen, en dan vanmiddag beginnen aan het volgende avontuur. Zeilen! Geen idee hoeveel en hoe goed het bereik  gaat zijn, maar ik probeer wat te updaten.