Reis Vancouver dag 2 - met de motor naar Lytton

21 juni 2023 - Lytton, Canada

Na een heerlijk ontbijt bij Bernard thuis hebben we samen de motor opgehaald. Toffe Suzuki DRZ400, wat mijn travel buddy gaat zijn de komende 3 dagen.

Terug in het huis eerst even gedoucht en alles wat mee moet in de tassen van de motor gedaan, en rond 12u vertrokken.

Eerst een stuk over de snelweg om de stad uit te komen met prachtige uitzichten over Vancouver, en ik heb mijn ogen uitgekeken naar alles wat er allemaal te zien was. Auto’s, vrachtwagens, mensen, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Na ongeveer 1,5 uur rijden kwam we vlakbij Mission aan in Hatzic Lake, waar Nat (de vriendin van Bern) in het Lakehouse van haar familie verbleef. Ze bleek Nederlandse voorouders te hebben, wat resulteerde in koffie uit een Nederlands kopje met Zeeland erop J

Het was een stuk kouder dan verwacht op de motor, dus na de welkome stop stapten we opgewarmd en wel weer op de motor. We zijn over mooie wegen richting Hope gereden, maar onderweg zijn we kort afgeslagen om een berg omhoog te rijden. Binnen 5 minuten daalde de temperatuur en werd het mistig en nat, en werd de weg een gravelroad. (Zie foto)

Niet helemaal boven toch maar omgedraaid, terug naar de iets warmere weg.

In Hope zijn we gestopt voor eten in een echte oldschool highway diner, waar we genoten hebben van een heerlijke warme maaltijd. Vervolgens boodschappen gedaan voor de rest van de dag/avond.

Vanaf Hope zijn we naar het Noorden afgedraaid om richting Lytton te rijden. De wegen en uitzichten werden steeds mooier, bergen, watervallen, besneeuwde bergtoppen etc. Het was rustig op de weg, en eenmaal aangekomen in Lytton (dat volledig tot de grond toe afbrandde 2 jaar geleden door een wildfire) hebben we de tank volgegooid en het laatste stuk richting onze overnachtingsplek afgelegd.

Eerst via een veerpont die via de stroming aangedreven wordt. Heel interessant om mee te maken!

Daarna via een gravel road naar een huis van vrienden van een vriend. Op een prachtige plek een enorme huis met prachtig uitzicht. We mogen dit gebruiken wanneer we willen. Na een heerlijke maaltijd ben ik in een diepe slaap gevallen en heb bijna 8 uur geslapen!

In de nacht zijn Adam en Andrew aangekomen in de camper, maar ik sliep al toen ze aankwamen.

Toen ik wakker werd bleek het te regenen, dus we hebben een relaxte ochtend gehad met een heerlijke ontbijtje, en het is zoooo fijn om ook Andrew na 7! Jaar weer te ontmoeten.

Vanmiddag gaan we gezamenlijk met de camper en de motor verder op ontdekkingstocht, ik ben heel benieuwd!

Ik heb een lading foto’s van gisteren geüpload, en verwacht dat ik morgen wel weer een update kan schrijven.

1. Arendwilma:
    21 juni 2023
    Dag lieverd, prachtig enthousiast verhaal wat een belevenis. Wat een land.
    Alleen ik zie geen foto.
    Dikke kus AenW