Reis Vancouver Dag 1 - (North) Vancouver

20 juni 2023 - Vancouver, Canada

Zo, de eerste update vanuit Canada: De vlucht is goed verlopen. Gezellige medereizigers, leuk gesprek gehad met een dame die 12 jaar geleden met haar man naar Canada was geëmigreerd (op latere leeftijd) Mooie gesprekken mee gehad. Verder lekker series gekeken op Netflix, berichten gestuurd. (Want er was WiFi aan boord!) en genoten van een heerlijke maaltijd. Ik had een Aziatisch vegetarische optie gekozen, en dat was echt zeer smakelijk. Beide keren iets met jackfruit.

Klein dutje gedaan en voor ik het wist werd de landing alweer ingezet.

Aankomst verliep soepeltjes, binnen 15 minuten kwam mijn koffer al van de band rollen, en ik mocht zowaar het land in.

Snel naar de sky train gewandeld om richting de stad te gaan! Jammergenoeg regent het wel, en kon ik niet echt van het uitzicht genieten omdat alle ramen beslagen waren.

Uitgestapt en opgehaald door Bernard, die ik hier 7 jaar geleden ook heb ontmoet om in zijn huis even op te frissen.

Vanaf hier zijn we samen met twee andere vrienden met de auto naar North Vancouver naar Adam en Ava gereden.

Daar eenmaal aangekomen was het erg fijn om Adam en Ava weer te zien in hun prachtige huis in North Vancouver. We hebben pizzas gemaakt en bijgepraat, en de avond afgemaakt in de hottub in de tuin.

Ik was inmiddels 26 uur wakker,  en na een rit terug naar Bernards huis ben ik in een diepe slaap gevallen. Rond half zeven lokale tijd wakker geworden: ik kom al in het ritme!

Vanwege het tijdsverschil is het fijn dat wanneer ik wakker word, Nans en de kinderen aan tafel zitten.  Fijn om met een video verbinding even contact te houden!

Straks de motor ophalen en dan treffen we Adam en Andrew vanavond ergens (nog geen idee waar we precies heen gaan) en zullen daar slapen en de nacht daarna kamperen.

Wanneer de volgende update komt weet ik nog niet, maar het zal waarschijnlijk ergens aan het einde van deze week zijn.

Keep you posted!

1. Arendwilma:
    20 juni 2023
    Wat een mooi verhaal en ik wordt al moe als ik het lees. Maar jij bent jong en zit vol avontuur.
    Goede reis verder en doe kalm aan en pas op voor overstekende beren. Dikke kus van ons